reede, 23. oktoober 2009

Lemmikud

Kuidas saab ühte raamatu lugeda mitu kuud? Aga saab- nii mul selle kõige esimese augustikuises blogisissekandes mainitud raamatuga just juhtuski. Alustasin suure hooga. Aga... tulid suvised reisid, siis olid moosid-mahlad. Siis lugesin kaualugemata ajakirju. Siis oli ristsõnade lahendamise maania kallal. Lugesin seda natukesehaaval või vahel unetutel öötundidel. Alles nüüd lõpetasin! Hästi eriline raamat oli tegelikult. Head ütlemised ja südamlik peategelane. Tegevus polnud üldsegi jubepõnev, võibolla sellepärast ma ei kibelenudki seda rutuga lõpuni neelama. Aga lugeda tasub kindlasti! Nagu öökapiraamat:)
Olen alati imestanud, kui kuulsuste käest küsitakse nende öökapiraamatu kohta. Et mis elukas see veel on! Mul sellist siiani polnud. Tavaliselt ma ühte raamatut korduvalt ei loe. Noh lapsepõlves muidugi lugesin oma kodu raamatuid mitu korda. Esiteks siis polnud poodidest lihtsalt uusi lastekaid saada ja teiseks- no need olid mul tõesti suured lemmikud, tekst ammu peas, aga ikka tahtsin korduvalt peategelaseks tagasi.
Paar päeva tagasi oli mu uus lemmik Saale Väester. Kui ma aasta tagasi tema eelmist raamatut "Miks me läbi ei saa?" lugesin, siis oli tunne, et ta on mu akna taga piilumas käinud. No nii sarnased inimesed ja olukorrad ja lausutud laused olid et! Ja uues raamatus "Mõtle positiivselt!" on jälle nagu tegelasi mu lapsepõlvest! Pealkirjad on raamatutel nagu eneseabiõpikuil, kuid need on siiski romaanid. Soovitan väga lugeda! Eriti neil, kes tunnevad, et nende elus on midagi valesti.
Me ei mõtle eriti, et tegelikult on samasuguseid nirusid olukordi ja pingeidtekitavaid inimesi küll ja veel, igaühe elus. Alati tundub, et just minul on praegu kõik halvasti ja kuidas küll teised kõik nii õnnelikud ja edukad ja kaunid saavad olla. Paberil kirjapandut lugedes tuleb äratundmine, hakkab kergem ja meel hakkab väljapääse otsima.
Nädalavahetusel lugesin ühe jutiga läbi Ketlin Priilinnu "Bertrande". No nii kahju oli sellest perest seal raamatus! Olen tema raamatuid ennegi lugenud ja noortele lugejatele laenutamiseks soovitanud. Eluline sisu ja alati lugemakutsuv välimus. (Paljud valivadki lugemiseks raamatuid välimuse järgi).
Kaks järjest loetud head raamatut. Väga erinevad autorid oma sõnakasutuselt, üks selline hästi seletav ja õpetav, teine voolav ja läbilõhki ilukirjanduslik.
Viimasel ajal on trükist tulnud hulganisti raamatuid tänapäeva elust. Et kui loed, siis nagu iseendast. Kõik on nii tuttav ja arusaadav, samamoodi probleemirikas ning natuke masendav nagu meie kõigi elugi. Peategelased rabelevad oma suhete- ja probleemipundarde käes. Samapalju tuleb trükist mälestusi ja elulugusid. Lugemist igale vanusele!

1 kommentaar: