reede, 16. oktoober 2009

Virnad? Hunnikud? Riidad? Kuidas oleks viisakam öelda?

Täna on mul tegemist järjekordselt suurte hunnikutega. Töölaud on kaetud nädala jooksul tagasitoodud raamatute kirju "vaibaga", mis kõik vajavad ruttu riiulisse tagasipanekut.
Oi, see on üks igav töölõik! Aga kui laud jälle tühi, on hea tunne. Kuni uute hunnikuteni... :)))
Sel nädalal käis ka rohkem inimesi, kui tavaliselt- eelvalijad, peolised.
Ükski raamat ei kõnni ise riiulisse tagasi!:))) Ja riiulis on igal raamatul oma koht. Just nende kahe teise vahel, kust ta välja võetakse, peab ta ka tagasi olema. See on sama, nagu minul ja sinul ja temal on oma kodu ja aadress.
Raamatu sisse tiitellehe pöördele ning tagakaanele on aadress ka märgitud. Ja vaat just selle märgistuse järgi pannaksegi raamat õigesse riiulisse õigele kohale, et järgmise küsija korral ta sealt ka leitav oleks. (Srry, et selline titejutt, aga umbes selle sisuga juttu olen kogu oma töötamise aja rääkinud algklassidele, kui õpetajad on neid raamatukoguga tutvuma toonud).
Ma olen kaks suve olnud püstihädas kahe omaküla piigaga, kes tahavad hirmsasti raamatukogutädi mängida. Ja siis võtavad riiulitest raamatuid välja, aga tagasi sutsavad kuhu juhtub!:(((
Sageli mõni täiskasvanugi uurib mingit teemat ja samamoodi võtab ja sutsab.
Mitu korda olen kindel olnud, et lugeja poolt küsitav raamat lihtsalt peab momendil kogus olemas olema, sest seda pole tükk aega keegi laenutanud. Noh, aga riiulis teda omal kohal ei ole!!!
Raamatutahtja vaatab, et lahmib see töötaja seal riiulite juures, ei tea kas on õige poolpime, totu või lihtsalt ei leia midagi üles.:)))
Kui mul on mitu inimest korraga teenindada, ei jõua ju jälgida kedagi. Ja oleks ka imelik, kui käin ja jõllitan. Inimesel peab siin ikka mugav, kodune ja privaatne olema. Las mõtiskleb ja uurib. Kelle jaoks siis raamatud tellitud on?! Mitte selleks et "oi, ärge midagi puutuge, mul raske tagasi panna"!;)))
Kolmapäeval sain nn positiivset tagasisidet. Kaugemast külast harvakäiv proua küsis ühte uut ja tarka raamatut, mida mul pole ega tule. Kahjuks ühe inimese lugemissoovi pärast ei saa sageli mitutsadat krooni hakkama panna. Kõike ei saa tellida, mis trükist ilmub ja pakkusin, et toon talle raamatu ehk mõnest suuremast kogust. Ning et tellimisvaliku teen olemasoleva raha ja rohkemaarvuliste lugemissoovide järgi. Tema ütles, et on raamatuvalikuga raamatukogus väga rahul ja leiab siit alati huvitavat lugemiseks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar