teisipäev, 26. jaanuar 2010

Liialt MUL`itamist

Imelikud mõtted tulevad mõnikord pähe. Üks viib teiseni, mis nagu polekski omavahel seotud...

Eile sain niisiis tekstilise aruandega maha.
Nüüd võib jälle aasta otsa laiselda! See oli muidugi nali!
Aga eks see kirjutamine on mõnikord päris vaevaline. Vahel jutt jookseb, teinekord mitte. Punnita ja punnita, et iga aruandepunkti juurde midagigi kirja saaks.
Tundub, et see on ju nagunii teada, kuidas me üht või teist töölõiku kõik teeme, aga noh pane see siis kirja! Ei taha ju iga aasta täpipealt samu sõnu ka kasutada.
Lugesin võrdluseks kolleegi oma ja ehmusin- hoopis teine stiil. :(
Minu oma tundus selle kõrval lihtne, nagu karjanaise jutt ;)
Kunagi ma kirjutasin arunnet kasutades sõnu: tehti, oldi, juhatati, laenutati jne. Siis millalgi mõtlesin, et kesse siis teeb, ma ju töötan üksi ja hakkasingi kirja panema, et viisin läbi, koostasin jms. Sest peale minu keegi ju ei teinud ega aidanud, kui ma üksi töötan! Onju nii? Või oleks õigem kasutada ikkagi kaudset kõneviisi, muidu tundub nagu eneseupitamine või -kiitus?
Täitsa tahaksin kolleegide arvamust teada.

See viis mu mõtted edasi sellele, et ma kasutan siin blogis väga palju sõna "mina". Alustan jutte tavaliselt nii- ma lugesin ühte raamatut või ma kutsusin külla vms.
See ongi ju minu mõtete väljendamise koht, nagu enamus inimeste blogisid, mida ma lugenud olen.

Mida siis teha nende aruannetega- "mina`tada/mul`itada" edasi või mitte? :0)

2 kommentaari:

  1. Kulla Liivia, "minata" aga julgelt edasi. Ise ju teed ja toimetad. Kuidas enda kohta ikka "meie" ütled. Mina ka "minatan", kui on kaasosalisi, siis on teine teema. Loen Sinu mõtteavaldusi huviga, jätka samas vaimus. Aastaaruande punnitamine on tõesti ränk, ootan alati hetke, et vaim peale tuleks.

    VastaKustuta
  2. See'p see on, kes peaks ütlema, kuidas õige on? Ühest küljest oleks keskraamatukogul lihtsam ehk koondaruannet teha, kui kõik aruanded oleks ühes stiilis mingi range mudeli alusel tehtud. Teisest jääks siis võib-olla kirja panemata nii mõnedki huvipakkuvad asjad.
    Kui ma kooli lõputööd tegin, küsisin ka juhendajalt, kas peaks kasutama esimest või kolmandat pööret. Tema soovitas ikka "minatada", nüüd teiste töid lugedes olen leidnud, et kasutatakse ka palju vormi "töö autor". Nii et mine võta kinni. Eks sellega on vist nii nagu meie aruannetega - sisu on kõige olulisem.

    VastaKustuta