reede, 7. oktoober 2011

Kerli Šotimaa

Teisipäeval, 11. oktoobril algusega kell 18
tuleb raamatukokku esinema
Šotimaal elav eestlanna, endine saugakas
Kerli Altmart.
Urge Naisselts alustab oma kokkusaamist samal õhtul kell 17.

Kerli on enda tutvustuseks ise kirjutanud järgmist:
Olen Kerli. Elukutseks on mul raamatupidamine, hobiks raamatu kirjutamine ja üldse kõik, mis raamatutega heas mõttes seotud on. Minu passis on sünnikohaks kirjutatud Sauga vald. Esimesed eluaastad elasin kuskil Elbi kandis, millest ei mäleta ma midagi. Seejärel kolis pere Pärnu Mai uusrajooni ning kümneselt kolisime Sauga alevikku, või siis Sauga Ühend Emiraadid, nagu paar korda Sauga piirisildile keskid vaimukad noored kirjutanud olid. Sauga võpsik oli mu mängumaa, TREV-i ja Seaka hoovide lapsed olid mu mängukaaslased- minu esimene tüdrukute gäng KAMPH. Minu aktiivse osavõtuga esimene kirjandusklubi sündis samuti Sauga 20, 21 ja 22 hoovis autokummidest ehitatud ronimistorni otsas, kus lugesime sõbrataridega üksteisele omakirjutatud ägedaid seikluslugusid. Ühtki toonast surematut suurteost minu teada lõpuni kirjutatud pole tänini, küll aga muid teoseid. Küsige Sauga Raamatukogu juhatajalt Piialt. Tema sulest on tulnud ülihäid luuleridu, minult on ilmunud mõned proosatekstid.

Mul on kaks last, akvaariumis kaks kala, elukaaslaseks üks mehepoeg kah. Rohkem koduloomi pole. Kokku üks parajalt segane perekond. Kogu mu kodune majapidamine asub aga kaugel üle mere ühel saarel, kus põhjapoolsete mägede ja kiviste rannikukallaste vahel kannavad mehed pidulikel puhkudel seelikuid, löövad tantsu torupilli saatel, rüüpavad viskit ja haukavad haggist peale. Tuuline on siin ka. Ega asjata kord juhtunud lugu, kus eesti meremehed kirderannikule jala maha saates ohanud - kale ta ju on. Nõnda olevatki sündinud nimi Caledonia. Kas legendil ka tõepõhja, teavad ainult need eesti meremehed. Jah, see on Šotimaa. Mis ajab aga üht eestlast võõrastele radadele. Ehk sobiks Lydia Koidula kuulsast luuletusest paari rida lisada
"Küll üle aia tahtsin siis
Ta kombel vaadata."
Eks maailm on juba kord selline huvitav koht ja ikka tundub järgmise künka taga miskit kaasakiskuvat.
Kas ka viimase salmi kord lisada võin, annab aeg arutust. Aga kui kodutänav armas ei oleks, ega siis kodukanti käima ei kisuks.

Kohtumiseni
Kerli

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar