neljapäev, 10. november 2011

Silmailu lõuna-Eestist























Teisipäeval saavad raamatukoguseinad hulga positiivset energiat juurde, kohe pooleteiseks kuuks jutti!

Imetlen juba nii aastakese tartlase Merike Läte pintslitõmbeid. Nüüd saan nendega tõtt vaadata hommikust õhtuni. Tea, kas siis enam ongi sellise ilu seest tahtmist töölt koju ära minna. :D
Ei ole oma ihusilmaga Merikest kunagi näinud, vaid telefoni teel oleme näituse üksikasju kokku leppinud.
Tuttavaks saime Facebookis, nagu paljud tänapäeval. Vaatasin, et nii vahva ütlemisega humoorikas naine, siis edasi avastasin, et maalib väga kaunilt ja veel natuke hiljem, et on päris kuulus kunstnik. Raamatuidki illustreerinud! Hiljuti Tammsaare ütlemisi. Kui mul ministri palk oleks, siis ühe toa seinad ostaksin lilli ja merd-maastikke täis! Need pildid, mis siia blogisse panin, on mu lemmikud juba tükimat aega. Aga kui keegi tahab rohkemat imetleda, siis on vaja vaid otsingusse Merikese nimi panna ja linke tuleb, nagu Vändrast saelaudu! NT siin
(Kui HOME peale klikata, saab tema eluloo ka juurde lugeda).



Nagu alati uute näituste puhul palusin temalgi end paari sõnaga tutvustada. Saatis ta sellise jutu:

Maailm koosneb ilusatest asjadest. Isegi väga inetu võib olla omamoodi ilus, kui oskad seda ilusaks vaadata. Loodus ja lilled on sedavõrd inspireeriv, et on allikaks olnud juba läbi sajandite paljudele loojatele. Nii muusikas kui kunstiteostes. Mina pole erand.

Ometi pole suutnud maalida ööd kogu oma võlus – selles sametises soojas sumeduses, kus ritsikad laulavad , tunned vaid nahaga ja kuuled kõrvadega, aga silmad ei näe...Ükskord suudan ma seda. Tean.

Selle nimel teen igapäev tööd, pilt pildilt edasi. Nii kaua, kui ennast mäletan, olen alati joonistanud. Olen õppinud Tartu Kunstikoolis ja ERKI-s, illustreerinud raamatuid, milledest viimane ilmus just äsja – Laine Randjärve koostatud A.H.Tammsaare „Naine ja mees.Inimene ja tahtmised. Mõtteterad". Selle raamatu illustratsioonid leidsid tunnustamist ka Helsinki raamatumessil.

Maalid ei püsi kaua minu omanduses, seega on raske näituseid korraldada. Eelistan neid näha kusagil seinal, mis pole minu oma. Näituseid teen tegelikult väga harva. Hea, kui aastas korra-paar.

Olen palju maalinud merd, olles sündinud tegelikult Peipsi ääres Kagu-Eestis. Sisemuses veeinimene. Maalinud lilli ja naisi – arvan mõlemaid tundvat, sest olen naine, kes armastab lilli. Ja joonistanud palju lastele, nii illustratsioone kui maale.

Juba pikemat aega olen tartlane, omades Tammelinnas väikest ateljeed suure metsiku aia keskel, kui paradiisilaiku keset linnamüra. Seal olen ma lõpuks kodus.










Näitus saab üles

teisipäeval, 15. novembril

ja Merike avab selle kell 17.30.

Detsembris saab pilte juba ka osta,

senikaua võib neid endale broneerida.



Urge Naisselts alustab 15. novembril kell 17.

**************************************************

Eelteade:

Jõululaulude kontsert toimub kolmapäeval,

7.detsembril kell 18.30.

Esinema tuleb

Pärnu Vanalinna Koolituskeskuse

ansambel MERILEID.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar